7 Συχνοί Τραυματισμοί στον Χορό που Mπορείς να Προλάβεις

In Συμβουλές

Τραυματισμοί στον Χορό, και όμως συμβαίνουν

Οι τραυματισμοί μπορεί να είναι καταστροφικοί για την καριέρα ενός χορευτή, ή σε κάποιον που ασχολείται με τον χορό σαν μια ευχάριστη άσκηση.

Μπορείτε να μειώσετε τη συχνότητας εμφάνισής τους ή να τους αποφύγετε – αν γνωρίζετε τι να προσέξετε. Για να μάθετε γιατί συμβαίνουν ορισμένοι τραυματισμοί καθώς και τι μπορεί να γίνει για να τους αποφύγετε, μεταφέρουμε τις συμβουλές τεσσάρων ειδικών:
• Jacqui Greene Hass, διευθύντρια του τμήματος Pilates και Ιατρικής Χορού στο κέντρο Θεραπευτικών Υπηρεσιών Ορθοπεδικής και Ιατρικής Χορού Wellington.
• Marijeanne Liederbach, διευθύντρια Έρευνας και Εκπαίδευσης στο Κέντρο Harkness για Τραυματισμούς Χορού.
• Jennifer Deckert, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Γουαϊόμινγκ (στην Παιδαγωγική του μπαλέτου)
• Michael Kelly Bruce, αναπληρωτής καθηγητής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Οχάιο (πιστοποιημένος στις Pilates και ειδικεύεται στο Conditioning).

1. Θλάση στον Αυχένα

Η χορογραφία που απαιτεί υπερβολική κίνηση του κεφαλιού μπορεί εύκολα να προκαλέσει θλάση στους αυχενικούς μύες των χορευτών, ειδικά εάν οι χορευτές δεν χρησιμοποιούν σωστά ολόκληρη τη σπονδυλική τους στήλη όταν τεντώνουν πλάγια το κεφάλι/ τον αυχένα τους.
Συμβουλή Πρόληψης: «Εκτείνετε τον λαιμό σας αντί να τον διπλώνετε», λέει ο Bruce. «Μου αρέσει να χρησιμοποιώ την εικόνα των σιντριβανιών στο Bellagio [Resort & Casino]: μια μακριά, καμάρα γεμάτη χάρη».

 

2.Τενοντίτιδα/ Τενοντοπάθεια του Στροφικού (Τενόντιου) Πετάλου (Rotator Cuff Tendonitis) και Προστριβή


Η εκτεταμένη χρήση των χεριών (ύψωσή τους πάνω από το κεφάλι και πτώσεις) μπορεί να οδηγήσει σε ρήξη των τενόντων του μπράτσου ή ακόμα και σε προστριβή, μια οδυνηρή αίσθηση πίεσης στον ώμο, όταν το στροφικό πέταλο και η ωμοπλάτη τρίβονται μαζί καθώς κανείς σηκώνει ψηλά τα χέρια του.

Συμβουλή Πρόληψης: «Να γνωρίζετε τα πραγματικά όρια της ωμική ζώνης», λέει ο Bruce. «Μόλις οι φοιτητές καταλάβουν ότι η ωμοπλάτη τους βρίσκεται πίσω τους, μπορούν να έχουν καλύτερα ανατομικά ευθυγραμμισμένη μηχανική».

3. Καταπόνηση/ Θλάση στη Μέση και Μυϊκοί Σπασμοί

Το σήκωμα βάρους, το τέντωμα προς τα πίσω (στυλ «γέφυρα») και η ακατάλληλη τεχνική μπορούν να προκαλέσουν υπερβολική κόπωση και θλάση των εκτατήρων – ορθωτήρων μυών της οσφυϊκής χώρας. Οι χορευτές με λόρδωση είναι πιο επιρρεπείς στο να παρουσιάσουν σπασμούς.
Συμβουλή Πρόληψης: «Μου αρέσει να χρησιμοποιώ την εικόνα ενός ζωναριού (cummerbund), όπου ο μαθητής έχει μια πιο τρισδιάστατη αίσθηση του κοιλιακού του τοιχώματος», λέει ο Deckert. «Ή φανταστείτε την ανθρώπινη λεκάνη σαν μια λεκάνη με νερό. Η προσπάθεια να μην χυθεί ή να πεταχτεί από αυτήν λίγο νερό, θα βελτιώσει την δύναμη του κορμού»

4. Το Σύνδρομο Κροτούντος Ισχίου (Snapping Hip Syndrome)


Το σφίξιμο της λαγονοκνημιαίας ταινίας, η αδυναμία κατά μήκος του εξωτερικού μέρους του ισχίου και η λόρδωση μπορούν να προκαλέσουν το σύνδρομο αυτό.

Οι χορευτές θα αισθανθούν έναν ήχο που μοιάζει με λαστιχάκι που σπάει στην πρόσθια άρθρωση του ισχίου, καθώς η λαγονοκνημιαία ταινία γλιστράει πάνω από τον μείζονα τροχαντήρα στο μηριαίο οστό κατά τη διάρκεια της κίνησης «Χτύπημα – Battement» , κατά τις οποία το πόδι εκτείνεται και επαναφέρεται στην αρχική του θέση. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στη κίνηση «εκτεταμένο πόδι – développé», κατά την οποία το ελεύθερο πόδι τραβιέται κοντά στο γόνατο του ποδιού που στηρίζει το βάρος και από εκεί ανυψώνεται απαλά και εκτείνεται στο πλάι, σχηματίζοντας συνήθως γωνία 90 μοιρών με το πάτωμα.
Συμβουλή Πρόληψης: Δυναμώστε τους κατώτερους κοιλιακούς και όλους τους σταθεροποιητές μύες της πυέλου (απαγωγείς, προσαγωγείς, καμπτήρες ισχίου) και αποφύγετε την κίνηση «turn out» στα πόδια, που κουράζει ιδιαίτερα τα γόνατα και τους γοφούς. Είναι μία πόζα κατά την οποία τα πόδια και τα πέλματα έχουν περιστραφεί προς τα έξω. Σκοπός του turnout είναι να περιστραφεί προς τα έξω κάθε πλευρά του σώματος από τη μέση και κάτω, και όχι μόνο τα πέλματα.

5.Σύνδρομο Επιγονατιδομηριαίου Πόνου

Tο σύνδρομο αυτό προέρχεται από σφιχτούς ιγνυακούς τένοντες και γαστροκνήμιους μύες, αδύναμους τετρακέφαλους και επαναλαμβανόμενη πίεση από κανονικές κινήσεις που ασκούν πίεση στην επιγονατίδα, με αποτέλεσμα ο προστατευτικός χόνδρος του γονάτου να χάσει την ικανότητα απορρόφησης κραδασμών. Οι χορευτές με ψηλή καμάρα ή πλατυποδία, φαρδιά λεκάνη και γόνατα που γυρίζουν προς τα μέσα ή προς τα έξω είναι πιο πιθανό να αισθανθούν αυτόν τον πόνο.
Συμβουλή Πρόληψης: «Το γόνατο είναι το θύμα μεταξύ του αστραγάλου και του ισχίου», λέει ο Liederbach. «Ο δυνατός κορμός, η προπόνηση ενδυνάμωσης των απαγωγέων του ισχίου και το τέντωμα της λαγονοκνημιαίας ταινίας είναι το κλειδί στην αποφυγή του».

6. Ρήξη Μηνίσκου

Περιστρέφοντας τα γόνατα κατά τη διάρκεια της κίνησης, εξαναγκάζοντας τα πόδια σε συμμετοχή ή χάνοντας τον έλεγχο όταν προσγειώνεσαι από ένα άλμα μπορεί να προκαλέσει ρήξη μηνίσκου. Οι μηνίσκοι είναι ινοχόνδρινες κατασκευές στα γόνατα που παρεμβάλλονται ανάμεσα στα οστά της κνήμης και του μηριαίου «σαν αμορτισέρ» για την αποφυγή της τριβής. Κάθε γόνατο έχει δύο μηνίσκους, τον έσω και τον έξω. σχίσει το χνουδωτό χόνδρο γόνατος
Συμβουλή Πρόληψης: Η ενδυνάμωση μυϊκών ομάδων γόνατος αλλά και του κορμού είναι η καλύτερη πρόληψη. Σε βοηθά να προσγειώνεσαι με λιγότερο δύναμη στο γόνατο και να απορροφά καλύτερα τις πιέσεις

7. Στραμπούληγμα αστραγάλου ή διάστρεμμα ποδοκνημικής

Το διάστρεμμα της ποδοκνημικής (ankle sprain) είναι μια από τις συχνότερες κακώσεις τόσο στον αθλητισμό όσο και στον χορό, Περίπου οι μισοί απ’ όλους τους τραυματισμούς στις αρθρώσεις αφορούν τον αστράγαλο – και το 85% από αυτούς είναι διαστρέμματα τα οποία προκαλούν ρήξεις στους συνδέσμους που στηρίζουν την ποδοκνημική άρθρωση. Εξαιτίας κάποιου πηδήματος η στροφής το πόδι μας μπορεί να <γυρίσει> απότομα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οι πλάγιοι σύνδεσμοι της ποδοκνημικής.

Συμβουλή Πρόληψης: Ο καλύτερος τρόπος για την πρόληψη του διαστρέμματος αστραγάλου είναι να διατηρηθεί η καλή μυϊκή δύναμη, η ισορροπία και η ευελιξία. Ασκήσεις ενδυνάμωσης του αστραγάλου με ελαστικούς ιμάντες , καλό ζέσταμα πριν την άσκηση, και επιβράδυνση ή σταμάτημα της δραστηριότητας όταν αισθάνεστε πόνο ή κούραση

Ξεκλειδώστε την κάθε σας κίνηση και στον χορό

Το Kinisis Progen με την επαναστατική του σύνθεση βοηθά στην αποκατάσταση των θλάσεων και τραυματισμών . Το ουρσολικό οξύ είναι ένα φυσικό συστατικό, που συναντάται σε πολλά φρούτα και αναστέλλει τη δράση των γονιδίων που εμπλέκονται στη μυϊκή ατροφία, επιφέροντας μυϊκή ανάπτυξη, τόνωση και ενδυνάμωση. Με αυτό τον τρόπο, το ουρσολικό οξύ βοηθά τόσο στην ανάκαμψη όσο και στην πρόληψη από μυϊκές θλάσεις. Η μοναδική του σύνθεση ενισχύει μύες, αρθρώσεις, τένοντες, συνδέσμους και οστά βελτιώνοντας την κίνηση, προσφέροντας καλύτερη στήριξη και κίνηση της άρθρωσης.