Πόνος στο γόνατο και τις αρθρώσεις: Παίζει ρόλο η αλλαγή του καιρού;

In Συμβουλές

H αλλαγή του καιρού

Για πολλούς, μια έξαρση των ενοχλήσεων στο γόνατο ή τον ώμο ακόμα και όταν δεν πάσχουν από κάποια αρθρίτιδα είναι συνώνυμη με… μετεωρολογική πρόβλεψη για επερχόμενη επιδείνωση του καιρού!

Η πεποίθηση ότι ο πόνος στις αρθρώσεις σχετίζεται άμεσα με τις αλλαγές του καιρού είναι αρκετά διαδεδομένη και αρκετοί γιατροί ακούνε τους ασθενείς τους να παραπονούνται για δυσκαμψία ή ενόχληση σε μια άρθρωση πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια μεταβολής στη θερμοκρασία, την υγρασία ή τη βαρομετρική πίεση.

Αλλαγή του καιρού

Τα αίτια του πόνου

Αν και οι περισσότεροι πιστεύουν πως ο πόνος στα οστά και τις αρθρώσεις σχετίζεται με την εμφάνιση βροχής, οι έρευνες δείχνουν πως το πρόβλημα ξεκινά από τις αλλαγές στην βαρομετρική πίεση.

Αν φανταστεί κανείς τους ιστούς γύρω από τις αρθρώσεις ως ένα μπαλόνι, η υψηλή βαρομετρική πίεση πιέζει το σώμα εξωτερικά και δεν επιτρέπει στους ιστούς να επεκταθούν.

Η μεταβολή στη βαρομετρική πίεση, τα επίπεδα υγρασίας ή τη θερμοκρασία, μπορεί θεωρητικά να επηρεάσει το αρθρικό υγρό που περιβάλλει και λιπαίνει την άρθρωση μόνο εάν ασκούν χημική επίδραση στο υγρό με αποτέλεσμα να προωθείται η φλεγμονή στο σημείο

Αρθρικές δομές

Η χαμηλή πίεση του αέρα, δίνει στους ιστούς το περιθώριο της επέκτασης και της συνακόλουθης πίεσης στις αρθρώσεις με αποτέλεσμα όσοι έχουν ευαισθησία να αισθάνονται πόνο στα συγκεκριμένα σημεία.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στις καμπίνες των αεροπλάνων, όπου η χαμηλή πίεση αφήνει τους ιστούς «ελεύθερους» και αυτό γίνεται αντιληπτό από το πρήξιμο που παρατηρείτε στα πόδια μετά την ολοκλήρωση της πτήσης.

Πόνος στις αρθρώσεις και ψυχολογία

Υπάρχει βέβαια και η ψυχολογική διάσταση του ζητήματος, την οποία μάλιστα υποστηρίζουν αρκετοί ειδικοί. Είναι πιθανό η κρίση πόνου στις αρθρώσεις και η ταυτόχρονη αλλαγή του καιρού να είναι εντελώς συμπτωματική και να συνδέονται τα δύο φαινόμενα στο μυαλό των πασχόντων ως ένας τρόπος να εξηγήσουν το μυστηριώδες και αναίτιο επεισόδιο. Στην περίπτωση αυτή, οι πάσχοντες είναι πολύ πιθανό να μην παρατηρούν τις μεταβολές του καιρού όταν δεν αντιμετωπίζουν έξαρση των συμπτωμάτων.

Το αρχέτυπο κύτταρο

Ορισμένοι ερευνητές Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας ισχυρίζονται ότι υπάρχει ένα αρχέτυπο κύτταρο από την περίοδο του κυνηγού-νομά, το οποίο, κατά τη μεταβολή του καιρού, προειδοποιούσε μέσω του πόνου, ιδιαίτερα τους ευάλωτους και τους ασθενείς οργανισμούς, να μην μετακινηθούν, λόγω της βίαιης αλλαγής της ατμόσφαιρας.

Τι μπορείτε να κάνετε

Παυσίπονα
Μια ασφαλής λύση, κατά τους ειδικούς, είναι να πάρετε παυσίπονα τις δύσκολες ημέρες.

 

Συμπλήρωμα διατροφής

Εκατοντάδες γιατροί  συνιστούν σε ευπαθή άτομα το Kinisis Progen

Το Kinisis Progen ενισχύει μυς, αρθρώσεις, τένοντες, συνδέσμους και οστά βελτιώνοντας την κίνηση, τη στήριξη και τους χρόνους αποκατάστασης από τραυματισμούς.

ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ

  • HC15, σύμπλεγμα υαλουρονικού οξέος και θειικής χονδροϊτίνης (πατέντα EP 2596796). Η θειική χονδροϊτίνη έχει χρησιμοποιηθεί ως φορέας του υαλουρονικού οξέος για την διασφάλιση της σταθερότητας του οξέος από τη λήψη έως και την απορρόφησή του στην άρθρωση. Επιπλέον, πέραν της δράσης της ως φορέα, η θειική χονδροϊτίνη έχει ευεργετική δράση στις αρθρώσεις, καταγεγραμμένη σε πλήθος κλινικών μελετών.
  • Υψηλής καθαρότητας βιονεργά πεπτίδια κολλαγόνου, που ενεργοποιούν τη σύνθεση του κολλαγόνου στον αρθρικό χόνδρο, στους συνδέσμους και τους τένοντες που επηρεάζονται από εκφυλιστικές παθήσεις ή τραυματισμούς. Κλινικές μελέτες αποδεικνύουν ότι το υδρολυμένο κολλαγόνο βελτιώνει τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας, μειώνοντας τον πόνο και το αίσθημα δυσκαμψίας.
  • Ουρσολικό οξύ, ένα φυσικό συστατικό, που συναντάται σε πολλά φρούτα και αναστέλλει τη δράση των γονιδίων που εμπλέκονται στη μυϊκή ατροφία, επιφέροντας μυϊκή ανάπτυξη, τόνωση και ενδυνάμωση.
  • Βιταμίνη C, συμβάλλει στη σύνθεση κολλαγόνου για τη σωστή λειτουργία του χόνδρου των αρθρώσεων, μειώνει φλεγμονώδεις αντιδράσεις και προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες.

Πόνος

Μείνετε ζεστοί

Ντυθείτε με πιο χοντρά ρούχα, αυξήστε την θερμοκρασία εντός του σπιτιού ή του χώρου εργασίας και φροντίστε να ζεσταίνετε πρώτα το αυτοκίνητό σας, προτού μπείτε σε αυτό για τις μετακινήσεις σας. Στη διάρκεια του ύπνου, μια ηλεκτρική κουβέρτα θα σας κρατήσει ζεστούς.
Κατόπιν συνεννόησης με τον γιατρό σας, χρησιμοποιήστε ζεστά επιθέματα στα ευαίσθητα σημεία.

Άσκηση

Πριν βγείτε από το σπίτι και εκτεθείτε στις εξωτερικές, καιρικές συνθήκες, κάντε μερικές ασκήσεις που θα μαλακώσουν και θα χαλαρώσουν τις αρθρώσεις σας.

Ο πόνος είναι παροδικός. Το σώμα έχει την τάση να προσαρμόζεται στις καιρικές αλλαγές, επομένως δώστε του τον χρόνο που χρειάζεται για να συνηθίσει και στον πόνο να υποχωρήσει.