10 μύθοι για την καλή φυσική κατάσταση που κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό

In Συμβουλές

Αν θέλετε να τονώσετε τους μύες, να αδυνατίσετε, ή να ενισχύσετε την καλή σας διάθεση, είναι πολύ πιθανό να έχετε αποπροσανατολιστεί και να λειτουργείτε τελικά εναντίον της καλής φυσικής σας κατάστασης, αφού, δυστυχώς, υπάρχουν πολλές συμβουλές, εκεί έξω, για ασκήσεις που όχι μόνο δεν θα σας βοηθήσουν να εκπληρώσετε τους στόχους σας, αλλά θα μπορούσαν κάλλιστα να σας βλάψουν, αντί  να σας ωφελήσουν.

Mύθος 1: Για να παραμένεις σε φόρμα πρέπει να γυμνάζεσαι μία με δύο φορές την εβδομάδα.

Αλήθεια: Μία ή δύο φορές την εβδομάδα δεν εξαργυρώνουν οφέλη υγείας.

Προκειμένου οι ασκήσεις να αποφέρουν πραγματικά αποτελέσματα, θα πρέπει να ασκείστε 3-5 φορές την εβδομάδα, δήλωσε στο Business Insider ο Chris Jordan, ο φυσιολόγος άσκησης που παρουσίασε το πρόγραμμα άσκησης των 7 λεπτών.

Η άποψή του ενισχύεται από μία νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο στο περιοδικό Circulation της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, που διαπίστωσε ότι τα καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία της καρδιάς συλλέχθηκαν όταν οι συμμετέχοντες ασκήθηκαν  για  4-5 φορές την εβδομάδα.γυμναστικη

Μύθος 2 : Η καλύτερη χρονική στιγμή για προπόνηση είναι νωρίς το πρωί.

ασκηση το πρωι

Αλήθεια: Η καλύτερη χρονική στιγμή για προπόνηση είναι εκείνη που σας επιτρέπει να ασκηθείτε με μεγαλύτερη συνέπεια. Ιδανικά, θέλετε να κάνετε την καλή φυσική κατάσταση μια καθημερινή συνήθεια. Οπότε, είτε σας εξυπηρετεί να επισκέπτεστε το γυμναστήριο αργά το βράδυ, είτε νωρίς το πρωί, συνεχίστε να το κάνετε.

Δεν έχετε κάποια προτίμηση; Σύμφωνα με έρευνες, η πρωινή άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση της απώλειας βάρους, προετοιμάζοντας το σώμα να κάψει περισσότερο λίπος καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Μύθος 3: Η άρση βάρους μετατρέπει το λίπος σε μυ.

arsi varon

Αλήθεια: Δεν μπορείτε να μετατρέψετε το λίπος σε μυ. Φυσιολογικά μιλώντας, πρόκειται για δύο διαφορετικούς ιστούς.

Ο λιπώδης ιστός βρίσκεται κάτω από το δέρμα, ανάμεσα σε μύες και γύρω από τα εσωτερικά όργανα, όπως η καρδιά. Ο μυϊκός ιστός, που μπορεί να διαιρεθεί σε τρεις κύριους τύπους – βρίσκεται σε όλο το σώμα.

Η άσκηση με βάρη συμβάλλει στη δημιουργία του μυϊκού ιστού μέσα και γύρω από κάθε λιπώδη ιστό. Ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί ο λιπώδης ιστός είναι με υγιεινή διατροφή που περιέχει λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως, άπαχες πρωτεΐνες και υγιή λίπη όπως αυτά που υπάρχουν στο ελαιόλαδο και το ψάρι.

 

Μύθος 4 : Τα παζλ και τα παιχνίδια είναι εξαιρετική προπόνηση για τον εγκέφαλο.

παιχνιδια για εγγεφαλο

Αλήθεια: Η απλή παλιά σωματική άσκηση φαίνεται να είναι καλύτερη για την υγεία του εγκεφάλου από οποιοδήποτε είδος διανοητικού παζλ που διατίθεται. Μια πληθώρα πρόσφατων μελετών υποδεικνύει ότι η αερόβια άσκηση – κάθε είδους δραστηριότητα που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και σας κάνει να κινείστε και να ιδρώνετε για μια παρατεταμένη χρονική περίοδο – έχει μια σημαντική, εξαιρετικά ευεργετική επίδραση στον εγκέφαλο.

Για την ενίσχυση της διάθεσης, τη βελτίωση της μνήμης και την προστασία του  εγκεφάλου από την φθορά που σχετίζεται με την ηλικία, η άσκηση μπορεί να είναι τόσο κοντά σε ένα θαυματουργό  φάρμακο, όπως θα έχουμε.

“Η αεροβική άσκηση είναι το κλειδί για το κεφάλι σου, όπως ακριβώς και για την καρδιά σου”, έγραψαν οι συντάκτες μιας πρόσφατης δημοσίευσης σε blog της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ.

 

Μύθος 5: Η άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να χάσετε βάρος.

ζυγισμα βαρους

Αλήθεια: Αν θέλετε να χάσετε βάρος, μην υποθέσετε ότι μπορείτε απλά να τρώτε ότι θέλετε αρκεί να γυμνάζεστε  Οι ειδικοί λένε ότι το αδυνάτισμα σχεδόν πάντα ξεκινά με σημαντικές αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες.

“Όσον αφορά στην απώλεια βάρους, η διατροφή διαδραματίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από την άσκηση”, δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Τέξας, Philip Stanforth,.

Με άλλα λόγια, η συνεπής ενεργή στάση αποτελεί σημαντικό κομμάτι κάθε υγιεινού τρόπου ζωής.

Mύθος 6: Οι κοιλιακοί είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσει κανείς κοιλιακούς

κοιλιακοι

Αλήθεια: Σε αντίθεση με τις ασκήσεις για τους κοιλιακούς, που στοχεύουν μόνο στην περιοχή της κοιλιάς, οι σανίδες απασχολούν διάφορες ομάδες μυών κατά μήκος των πλευρών, μπροστά και πίσω.

Εάν θέλετε έναν ισχυρό κορμό – ειδικά το είδος που θα σας έδινε ορισμό τύπου 6-pack – θα πρέπει να αμφισβητήσετε όλους αυτούς τους μυς.

“Οι κοιλιακοί ενισχύουν μόνο μερικές μυϊκές ομάδες”, γράφουν οι συντάκτες του ενημερωτικού δελτίου Harvard Healthbeat. “Μέσα από δυναμικά μοτίβα κίνησης, μια καλή προπόνηση του κορμού βοηθά στην ενίσχυση του συνόλου των μυών που χρησιμοποιείτε καθημερινά.”

Μύθος 7: Η προπόνηση με βάρη είναι ανδρική υπόθεση

γυναικα βάρη ασκηση

Αλήθεια: Η προπόνηση με βάρη είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ενίσχυση των μυών και δεν έχει καμία σχέση με το φύλο.

Τούτου λεχθέντος, οι γυναίκες παράγουν λιγότερη τεστοστερόνη κατά μέσο όρο από τους άνδρες, και σύμφωνα με τις μελέτες, αυτή η ορμόνη καθορίζει τον τρόπο που χτίζουμε μύες.

 Μύθος 8 : Χρειάζονται τουλάχιστον δύο εβδομάδες για να χαλάσει η φόρμα σου

μονοζυγο ασκηση

Αλήθεια: Χωρίς τακτική άσκηση, στους περισσότερους ανθρώπους, ο μυϊκός ιστός μπορεί να αρχίσει να διασπάται μέσα σε μία εβδομάδα.

“Εάν σταματήσετε να γυμνάζεστε, ξεκινάτε ουσιαστικά την αποδυνάμωση, σε μόλις 7 ημέρες πλήρους ανάπαυσης”, δήλωσε ο Shawn Arent, διευθυντής του Κέντρου Υγείας και Ανθρώπινης Παράδοσης στο Πανεπιστήμιο Rutgers. Όπως είπε χαρακτηριστικά “it is an issue of use it or lose it” – ή θα το χρησιμοποιήσετε ή θα το χάσετε. 

Μύθος 9: Η διατήρηση ενός ημερολογίου καταγραφής φαγητού και θερμίδων  είναι ένας αξιόπιστος τρόπος παρακολούθησης και ελέγχου για ό,τι τρώμε.

ημερολογιο σημειώσεις

Αλήθεια: Ακόμη και όταν καταβάλλουμε προσπάθεια για να έχουμε επίγνωση για ό,τι βάζουμε στο σώμα μας και για το πόσο δραστήριοι είμαστε, συχνά δίνουμε περισσότερη πίστωση από αυτήν που μας αντιστοιχεί.

«Οι άνθρωποι τείνουν να υπερεκτιμούν τη σωματική τους δραστηριότητα και να υποτιμούν πόση τροφή τρώνε», είπε ο Stanforth. “Πιστεύουν σταθερά ότι έχουν γυμναστεί περισσότερο και ότι έτρωγαν λιγότερο.”

Μύθος 10 : Τα αθλητικά ποτά είναι ο καλύτερος τρόπος ενυδάτωσης μετά την προπόνηση.