7 Ασκήσεις που Ανακουφίζουν τον Πόνο της Αρθρίτιδας στα Χέρια

In Συμβουλές

Η αρθρίτιδα φθείρει τον χόνδρο μιας άρθρωσης, ο οποίος λειτουργεί ως «μαξιλάρι», εμποδίζοντας την τριβή μεταξύ των οστών και απορροφώντας  τους κραδασμούς τους.  Αυτό μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και ερεθισμό της αρθρικής μεμβράνης, η οποία παράγει το αρθρικό υγρό που βοηθά στην λίπανση και προστασία της άρθρωσης.  Όταν η αρθρίτιδα προσβάλλει τις αρθρώσεις των χεριών, μπορεί να προκαλέσει πόνο και δυσκαμψία.

Αυτός ο πόνος μπορεί να επιδεινωθεί κάθε φορά που χρησιμοποιείτε έντονα το χέρι σας σε επαναλαμβανόμενα καθήκοντα/εργασίες. Για παράδειγμα, η πληκτρολόγηση στον Η/Υ, ή το πιάσιμο των μαχαιροπήρουνων στην κουζίνα μπορεί να προκαλέσει δυσφορία. Μπορεί επίσης να προκληθεί αδυναμία στα χέρια, η οποία μπορεί να σας δυσκολέψει ακόμη και στις πιο απλές καθημερινές εργασίες, όπως π.χ. το άνοιγμα ενός βάζου.

Αντιμετώπιση Αρθρίτιδας

Υπάρχουν κάποιες ιατρικές επιλογές για τη θεραπεία της αρθρίτιδας των χεριών. Μπορείτε να πάρετε αναλγητικά χάπια από το στόμα, να κάνετε ενέσεις στεροειδών στις αρθρώσεις σας, ή να βάλετε νάρθηκα στα χέρια σας για να τα υποστηρίξετε.

Μια επιστημονική λύση που δρα και προληπτικά, χωρίς τις πιθανές επιπλοκές των παραπάνω λύσεων  είναι το συμπλήρωμα διατροφής τρίτης γενιάς , Kinisis Progen. Το Kinisis Progen δρα ολιστικά στην άρθρωση, εμπλουτίζοντας το αρθρικό υγρό, αυξάνοντας το πάχος του χόνδρου και ενισχύοντας μύες και συνδέσμους. Η μοναδική του σύνθεση βοηθάει στην πρόληψη ή την ανάκαμψη από τραυματισμούς ή άλλες εκφυλιστικές παθήσεις (σαρκοπενία κ.λπ.) καθώς:

  • Με τη βιταμίνη C και το ουρσολικό οξύ προσφέρει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση.
  • Με το σύμπλεγμα θειϊκής χονδροϊτίνης με υαλουρονικό οξύ εμπλουτίζει το αρθρικό υγρό.
  • Με τα βιοενεργά πεπτίδια κολλαγόνου αυξάνει το πάχος και την ελαστικότητα του χόνδρου.
  • Με το ουρσολικό οξύ ενισχύει τη μυϊκή μάζα και τη δύναμη συνολικά.

Εάν αυτές οι επιλογές δεν λειτουργούν, ίσως χρειαστεί να κάνετε χειρουργική επέμβαση για να διορθώσετε τον κατεστραμμένο σύνδεσμο.

Υπάρχουν πολλές θεραπείες που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι για να μειώσετε τον πόνο και την δυσφορία που προκαλεί η αρθρίτιδα.  Ένας εύκολος και μη επεμβατικός τρόπος για να διατηρήσετε την ευελιξία των αρθρώσεων, να βελτιώσετε το εύρος της κίνησης και να ανακουφίσετε τον πόνο της αρθρίτιδας είναι οι ασκήσεις χειρός.

Οι ασκήσεις χειρός μπορούν να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των μυών που υποστηρίζουν τις αρθρώσεις του χεριού. Αυτό μπορεί να εξασφαλίσει λιγότερη δυσφορία στην κίνηση του χεριού. Η κίνηση μπορεί επίσης να συμβάλλει στη διατήρηση της ευελιξίας των συνδέσμων και των τενόντων, βοηθώντας έτσι στη βελτίωση της εμβέλειας κίνησης και στην λειτουργία του χεριού. Τέλος, η άσκηση αυξάνει την παραγωγή αρθρικού υγρού, που μπορεί να βελτιώσει την λειτουργία της άρθρωσης.

Άσκηση #1: Κάντε μια γροθιά

γροθιά

Μπορείτε να κάνετε αυτή την εύκολη άσκηση οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή αισθάνεστε άκαμπτο το χέρι σας. Ξεκινήστε κρατώντας το αριστερό σας χέρι με όλα τα δάχτυλά ίσια. Στη συνέχεια, λυγίστε αργά την παλάμη σας σχηματίζοντας μια γροθιά και τοποθετώντας τον αντίχειρά σας στην εξωτερική πλευρά της παλάμης. Να είστε ευγενικοί με το χέρι σας, μην το πιέζετε. Ανοίξτε την παλάμη σας μέχρι τα δάχτυλα να είναι πάλι ίσια. Κάντε την άσκηση 10 φορές με το αριστερό χέρι. Στη συνέχεια, επαναλάβετε ολόκληρη την άσκηση και με το δεξί χέρι.

Άσκηση #2: Κάμψη δαχτύλου

Κάμψη δαχτύλου

Ξεκινήστε από την ίδια θέση με την τελευταία άσκηση, με το αριστερό σας χέρι να παραμένει ίσιο . Λυγίστε τον αντίχειρα προς την παλάμη σας. Κρατήστε τον σε αυτήν τη θέση για μερικά δευτερόλεπτα και στη συνέχεια ισιώστε τον προς τα πάνω. Μετά λυγίστε τον δείκτη προς την παλάμη σας. Κρατήστε τον σε αυτήν τη θέση για μερικά δευτερόλεπτα και στη συνέχεια ισιώστε τον. Επαναλάβετε την άσκηση με κάθε δάχτυλο του αριστερού χεριού. Στη συνέχεια, επαναλάβετε την άσκηση και με το δεξί χέρι.

Άσκηση #3: Κάμψη αντίχειρα

Καμψη αντιχειρα

Αρχικά, κρατήστε το αριστερό σας χέρι με όλα τα δάχτυλα ίσια. Στη συνέχεια, λυγίστε τον αντίχειρά σας εσωτερικά προς την παλάμη σας και τεντώστε τον, ώστε να ακουμπήσει τη βάση από το μικρό σας δαχτυλάκι. Ωστόσο, αν δεν μπορείτε να το φτάσετε, μην ανησυχείτε. Τεντώστε απλώς τον αντίχειρά σας όσο μπορείτε, μείνετε σε αυτήν τη θέση για 1-2 δευτερόλεπτα και μετά επιστρέψτε τον αντίχειρά σας στην αρχική θέση. Επαναλάβετε 10 φορές. Στη συνέχεια, κάντε την άσκηση με το δεξί σας χέρι.

Άσκηση #4: Σχηματίστε ένα ‘O’

Σχηματίστε ενα Ο

Άσκηση #5: Κάμψη τραπεζιού

κάμψη τραπεζιου

Τοποθετήστε την αριστερή πλαϊνή πλευρά του αριστερού σας χεριού σε ένα τραπέζι, με τον αντίχειρά σας στραμμένο προς τα πάνω. Κρατώντας σταθερά τον αντίχειρα σε αυτήν τη θέση, λυγίστε τα άλλα τέσσερα δάχτυλα προς τα μέσα, ώστε το χέρι σας να σχηματίσει ένα νοητό “L”. Μείνετε σε αυτήν τη θέση για μερικά δευτερόλεπτα και μετά ισιώστε τα δάχτυλά σας για να τα επαναφέρετε στην αρχική τους θέση. Επαναλάβετε 10 φορές και, στη συνέχεια, κάντε την ίδια άσκηση με το δεξί σας χέρι.

Άσκηση #6: Ανύψωση δαχτύλου

Ανήψωση Δακτύλου

Τοποθετήστε το αριστερό σας χέρι σε ένα τραπέζι, με την παλάμη προς τα κάτω. Ξεκινώντας με τον αντίχειρά σας, ανασηκώστε αργά από το τραπέζι ένα δάχτυλο κάθε φορά. Κρατήστε το ψηλά για 1-2 δευτερόλεπτα και, στη συνέχεια, χαμηλώστε το. Κάντε την ίδια άσκηση με κάθε δάχτυλο της αριστερής παλάμης. Αφού ολοκληρώσετε την άσκηση με το αριστερό χέρι, κάντε την και με το δεξί σας χέρι.

Άσκηση #7: Τέντωμα καρπού

Δεν θα πρέπει να αμελήσετε τους καρπούς των χεριών σας, που μπορεί επίσης να πονέσουν ή να γίνουν δύσκαμπτοι από την αρθρίτιδα. Για να γυμνάσετε τον καρπό σας, κρατήστε το δεξί σας χέρι με την παλάμη στραμμένη προς τα κάτω. Με το αριστερό σας χέρι, πιέστε ελαφρά το δεξί, μέχρι να νιώσετε ένα τέντωμα στον καρπό και στο μπράτσο σας. Μείνετε σε αυτήν τη στάση για λίγα δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε 10 φορές. Στη συνέχεια, επαναλάβετε την άσκηση με το αριστερό χέρι.

Σύνοψη για την αντιμετώπιση της αρθρίτιδας στα χέρια

Εντάξτε αυτές τις ασκήσεις στην καθημερινότητά σας, ώστε να επιτύχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Συζητήστε με τον γιατρό σας εάν αρχίσετε να δυσκολεύεστε στην εκτέλεση αυτών των ασκήσεων. Ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει εξατομικευμένες ασκήσεις, βάσει των αναγκών και των δυνατοτήτων σας, ή άλλες θεραπείες που θα σας ανακουφίσουν από τον πόνο της αρθρίτιδας στα χέρια.

Πηγή: https://www.healthline.com/