Γιατί η κολύμβηση είναι η απόλυτη άσκηση για το σώμα και τις αρθρώσεις σου

In παθήσεις

Κολύμβηση, η απόλυτη άσκηση

Η κολύμβηση αποτελεί κορυφαίο άθλημα, γιατί συνδυάζει καρδιαγγειακή άσκηση και μυϊκή ενδυνάμωση. Κολυμπώντας χαλαρά καις περίπου 500 θερμίδες την ώρα. Επειδή το νερό είναι πιο πυκνό από τον αέρα είναι σαν να γυμνάζεσαι με αντιστάσεις. Εξασκείς κορμό, γοφούς, χέρια, ώμους και γλουτούς. Έτσι μαζί με την αεροβική γυμναστική χτίζεις δυνατούς μυς, με αποτέλεσμα να εκτοξεύεται ο μεταβολισμός σου και να καις περισσότερες θερμίδες ακόμη και μετά την άσκηση.

Κολύμβηση και αρθρώσεις

Η κολύμβηση γυμνάζει κάθε μυ στο σώμα σου χωρίς να καταπονεί τις αρθρώσεις σου.

Παρόλο που η κολύμβηση αποτελεί σκληρή γυμναστική, δεν καταπονεί το σώμα σου. Το νερό εξουδετερώνει τη βαρύτητα ανακουφίζοντας τις καταπονημένες αρθρώσεις σου. «Μπορείς να κολυμπάς κάθε μέρα χωρίς τον κίνδυνο τραυματισμού» λέει ο Joel Stager, διευθυντής του Κέντρου Επιστήμης της Κολύμβησης στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα στο Bloomington, ο οποίος έχει μελετήσει τα αποτελέσματά της. «Δεν μπορείς να πεις το ίδιο για το τρέξιμο ή τη γυμναστική με βάρη».

Ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο, η κολύμβηση αποτελεί ένα άθλημα που μπορείς να ακολουθείς για όλη τη ζωή σου, ενώ θα σε διατηρήσει νέα και δυνατή: «Η έρευνά μας δείχνει πως οι κολυμβητές καταλήγουν να είναι 20 χρόνια νεότεροι από την πραγματική τους ηλικία» λέει ο Stager. Τα στοιχεία, τα οποία παρουσιάστηκαν και στο Αμερικανικό Κολέγιο Αθλιατρικής, αποκαλύπτουν πως η πίεση, η χοληστερόλη, η καρδιαγγειακή αντοχή και το κεντρικό νευρικό σύστημα ενός κολυμβητή συνάδουν με εκείνα ενός πολύ νεότερου ανθρώπου.

Οι μυϊκές ομάδες που γυμνάζουμε όταν κολυμπούμε

Για να αποκομίσουμε το μέγιστο όφελος από την κολύμβηση δεν πρέπει να αρκούμαστε σε ένα στυλ, αλλά να συνδυάζουμε στην προπόνησή μας διάφορα στυλ, διάφορες ασκήσεις και εναλλαγές αργών/γρήγορων κομματιών.

Το ύπτιο

Υπτιο

Στηρίζεται στην εναλλασσόμενη κίνηση των χεριών και των ποδιών, ενώ το σώμα βρίσκεται σε ύπτια θέση (ανάσκελα), με την πλάτη στην επιφάνεια του νερού. Το πλεονέκτημα είναι ότι το κεφάλι βρίσκεται έξω από το νερό και έτσι διευκολύνεται η αναπνοή, κυρίως για τους αρχάριους.

Γυμνάζονται κυρίως οι μύες των ώμων, οι πλάγιοι κοιλιακοί, ο τετρακέφαλος, οι οπίσθιοι μηριαίοι και οι γλουτιαίοι.

 

Το πρόσθιο

Το πρόσθιο

Η θέση του σώματος είναι πιο βολική μες στο νερό και μιμείται την κίνηση του βατράχου.

Γυμνάζει τους μυς της πλάτης, τους ραχιαίους, τους μυς του στήθους, τους προσαγωγούς, τους τετρακέφαλους, τους κοιλιακούς και τους γλουτιαίους.

Η πεταλούδα

Η πεταλούδα

Ο συνδυασμός τραβήγματος και επαναφοράς των χεριών με το τίναγμα των ποδιών και το σπάσιμο της μέσης είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος.

Γυμνάζει κυρίως τους μυς της πλάτης και του στήθους, τους κοιλιακούς και τους χαμηλούς ραχιαίους.

Το ελεύθερο

Το ελεύθερο

Το σώμα βρίσκεται σε πρηνή θέση, παράλληλη με το βυθό. Η κίνηση στηρίζεται στα χέρια και τα πόδια, ενώ το κορμί στρίβει ελαφρά. Το κεφάλι σου βρίσκεται μες στο νερό και το στρίβεις σε τακτά διαστήματα πλάγια για να παίρνεις εισπνοές από το στόμα.

Γυμνάζει όλο το σώμα, αλλά ιδιαίτερα τους μυς της πλάτης (ραχιαίους), τους ώμους, τους πλάγιους κοιλιακούς, τον τετρακέφαλο και τους οπίσθιους μηριαίους.

Η σημασία του Kinisis Progen

Πέρα από την κολύμβηση υπάρχει και ένα μοναδικό συμπλήρωμα διατροφής για  μύες, αρθρώσεις,  H επαναστατική σύνθεση του Kinisis Progen ενισχύει μύες, αρθρώσεις, τένοντες, συνδέσμους και οστά βελτιώνοντας την κίνηση, τη στήριξη και τους χρόνους αποκατάστασης από τραυματισμούς.

  • Εμπλουτίζει το αρθρικό υγρό (σύμπλεγμα θειϊκής χονδροϊτίνης με υαλουρονικό οξύ)
  • Αυξάνει το πάχος και την ελαστικότητα του χόνδρου (βιοενεργά πεπτίδια κολλαγόνου)
  • Ενισχύει τη μυϊκή μάζα και τη δύναμη (ουρσολικό οξύ)
  • Προσφέρει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση (ουρσολικό οξύ και βιταμίνη C)

 

Πηγή: womenshealthellas